رئیس شورای شهر تهران درباره بارگیری تراموا از چین به سمت تهران گفت: این تراموا جدید و تازه نیست و شبیه اتوبوس ۳ کابینه است که تزئیناتی شبیه تراموا دارد.

چمران

همشهری انلاین ـ مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اتوبوس از نظر تزیینات شبیه ترامواست و هیچ موضوع جدیدی در مورد آن وجود ندارد. ‌

او با اشاره به اینکه هنوز تراموا خریداری نشده و فقط در مرحله ارسال است گفت: این تراموا خریداری نشده است. ارسال شده تا مراحل آزمایشی خود را طی کند و در صورت کسب رضایت با خرید آن موافقت می شود.

وی با بیان اینکه شاتل تاکسی چندان فعال نیست و گزارشی از فعالیت خوب آن ارائه نشده است، تصریح کرد: باید کارگروهی تشکیل دهیم که روند را بررسی کنند تا شرایط بهبود یابد. ون نمی‌تواند تاکسی باشد و سخت می‌توان به عنوان تاکسی آن را به کار گرفت؛ مگر اینکه در مسیر فرودگاه. برای مثال پراید را به دلیل کوچک بودن به سوریه و لبنان بردند اما ون ۱۱ نفر ظرفیت دارد و کار آن پیچیده است.

مهدی چمران به تقدیر از سه تهران‌پژوه به مناسبت هفته تهران در صحن شورا، به عنوان یکی از دستورجلسه ها اشاره کرد و گفت: بررسی مصوبه کیوسک‌های شهر نیز انجام خواهد شد و بر این اساس نباید هیچ کیوسکی به شهر افزوده شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی سیستم اداری کمیسیون ماده پنج نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم که سامانه دستی نباشد و همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ فعالیت کنند و از سویی دیگر آیین‌نامه‌ای برای آن تهیه می‌شود که به شورای عالی معماری و شهرسازی جهت تصویب ارسال خواهد شد؛ چراکه این کمیسیون زیر نظر شورای عالی است. قاعدتاً با اعضای کمیسیون هم‌فکری شده و این روند ادامه خواهد یافت و نظرات را جویا خواهیم داد.

چمران در رابطه با طرح ترافیک جدید پایتخت نیز تصریح کرد: هنوز طرح ترافیک جدید از شهرداری به شورا نیامده است.

وی در مورد خرید خانه شهید رئیسی و تبدیل آن به موزه گفت: هنوز خانواده شهید رئیسی در آن منزل ساکن هستند و هنوز اطلاعی در این خصوص نداده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای راه‌اندازی خانه بلدیه فشار آوردیم که سریع تر راه‌اندازی شود، تصریح کرد: قرار بر این است این فضا خانه شهر و یا موزه باشد؛ البته فضای آن برای موزه کوچک است.

وی با اشاره به سفر شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت، اظهار کرد: پس از سفر وزیر امور خارجه، رئیس مجلس با هواپیمای ایرانی و خلبانی خود به بیروت رفت و علاوه بر دیدار با رئیس پارلمان لبنان، به محل خرابه ها و آثار جنایات اسرائیل رفت و در کنار مردم حضور یافت که پیامی بزرگ را به همراه داشت.


چمران افزود: پیام این است که ملت ما و ملت لبنان با هر دسته و مذهبی یکی هستند و آنها باید بدانند که ما کنارشان هستیم. ما باید کمک کنیم به کسانی که آواره شدند و خانه های خود را از دست دادند. قطعا و یقینا حمایت ها و کمک های مردم ایران و راه اندازی موکب هایی برای کمک به مردم لبنان می تواند عملیاتی شود. امیدواریم شاهد این باشیم که شرایط نامناسب فعلی پایان پذیرد و مردم لبنان به خانه های خود بازگردند.

گفتنی است در ابتدای دویست و هفتادمین جلسه شورا از کامران صفامنش، داریوش شهبازی و نصراله حدادی تهران‌پژوهان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 890000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    0 0
    تراموا برقی است. این هم برقی است؟